poniedziałek, 19 sierpnia 2013

Pierogi z serem


Moim nowym nabytkiem jest pierożnica, więc przyszedł czas na jej przetestowanie :) Sprawdziła sie super, a efektem są pierożki z serem białym.

Składniki:
(mi wyszło 38 szt)
  • 500 g mąki
  • 1 jajko
  • 1 szklanka ciepłej wody
  • 1 łyżeczka doli
  • 250 g białego sera
  • cukier waniliowy do smaku
Dodatki: śmietana, maliny

Mąkę wsypać do miski, na środku zrobić wgłębienie, dodać jajko, sól i wodę. Wyrabiać ciasto, aż będzie elastyczne.
Ser biały wymieszać z cukrem waniliowym.
Ciasto rozwałkować, jeżeli robimy pierogi metodą tradycyjną to wykrawać szklanką kółka, nałożyć ser, skleić. W moim przypadku rozwałkowałam 2 płaty ciasta. Jeden nałożyłam na formę, we wgłębienia włożyłam ser, przykryłam drugim płatem ciasta i wałkowałam a następnie wyjęłam gotowe pierogi z formy. W ten sposób po chwili miałam już 19 pierożków :)
Gotowe pierogi wrzucić na gotującą się wodę i gotować od wypłynięcia około 4 minuty, aż ciasto będzie miękkie. Podawać ciepłe u mnie dodatkami była śmietana i maliny.

Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...